500 reitti. Winter Riding 2007 Yamaha Phazer 500 FX 2019-12-17

PÄIVITETTY: Linjat 58 ja 551 muuttuvat runkolinjoiksi 500 ja 510 12.8. alkaen

500 reitti

Muikkupuron esteetön reitti lähtee Hossalaislampien pysäköintipaikalta. Hossalaislampien pysäköintialueelle kannattaa ajaa Jatkonsalmentien kautta. Linjan rakentaminen on alkanut tänä vuonna, ja ennen valmistumistaan se tulee aiheuttamaan etenkin runkolinjalle 550 poikkeusreittejä. Uusi linja alkaa liikennöidä myös Tapiolansillan pysäkkiparin kautta Westendinaseman ja Tuuliniityn välillä. Vaikka jääpeitteisillä alueilla voi liikkua kelkalla vapaasti, reiteillä pysyminen on turvallisinta. Maata pitkin reittejä lähtee Utsjoelle, Karigasniemelle ja Hammasjärven kautta Ivaloon. Kesäisin Juutuanjoella kullerot kukkivat ja harjukset hyppivät.

Runkolinja 560

500 reitti

Rovajärvelle päästäkseen on ensin ajettava Inarista noin 2 km pohjoiseen nelostietä E75 pitkin, ja sen jälkeen käännytään Angelintielle nro 9553. Linjan 79 uusi reitti on myös nykyistä Sorvaajankadun kautta kulkevaa reittiä nopeampi. Reitillä ja reitin lähtöpaikalle voi ajaa myös tietä pitkin sähköisellä apuvälineellä kuten sähköpyörätuolilla tai sähköskootterilla. Valitse alta mikä tahansa 500-bussin asema nähdäksesi reaaliaikaiset aikataulut ja reittikartan. Tämä on myös osa strategiaamme. Nämä poikkeusreitit on merkitty alla oleviin karttoihin.

TomTom Rider 500

500 reitti

Lähtöpiste Luontokeskuksen päiväpysäköintialue luontokeskuksen vastapäätä. Pääpalkinto Spirit of the Gumball on kiertopalkinto, jonka saa joukkue, jolla on hienoin auto ja paras tunnelma. Linjan bussit kulkevat Herttoniemen ja Itäkeskuksen välillä Suunnittelijankadulle rakennettavan sillan ja Herttoniemen yritysalueen kautta. Tämänhän jälkeen mikään Tapiolan alueen bussi ei pysähdy enään näillä pysäkeillä ja kaikkien on tultava Otaniemen metroaseman pysäkeiltä koululle tai päiväkodille. Päätepisteessä odottaa vanha luonnonniittyinen kirkkokenttä, jonka laidalla hyvin säilynyt Pielpajärven erämaakirkko sijaitsee.

500

500 reitti

Inarin kalanviljelylaitoksen opasteen jälkeen kuljetaan noin 600 metriä ja saavutaan pienelle aukiolle, josta polku jatkuu. Luontopolusta noin puoli kilometriä sopii kuljettavaksi myös pyörätuolilla ja lastenrattailla. Jos käy molemmissa päissä tulee reitille edestakaisin pituutta n 1,3 km päiväpaikoitusalueelta mitattuna. Lähimmät runkolinjan pysäkit sijaitsevat Aalto-yliopiston metroaseman luona n. Pituutta polulle tulee suuntaansa 500 metriä.

Osta kartta

500 reitti

Nousun lopuksi on näköalaterassi istumaraheineen. Matkan varrella on muun muassa neljä metroasemaa sekä kaksi rautatieasemaa, jotka mahdollistavat vaihtoyhteyden juniin. Muikkupurolle asti reitti on esteetön. Hossalaislampien pysäköintialueelle kannattaa ajaa Jatkonsalmentien kautta, eli ajetaan Jatkonsalmentietä luontokeskuksen ohi reilu 3 km ja käännytään oikealle erkanevalle Pistonlehdontielle. Ajetaan 3,3 km, Hossalaislampien pysäköintipaikka on tien vasemmalla puolella.

Runkolinjat 500 ja 510 vahvistavat Herttoniemen alueen bussiliikennettä

500 reitti

Muista pysyä reitillä - näin vältämme maaston kulumista ja häiriötä luonnolle. Ajetaan soratietä reilu 6 km ja käännytään oikealle. Ölökyn ylitys kulkee samaa polkua Ölökyn ähkäsyn kanssa, mutta ylittää Julma-Ölkyn riippusiltaa pitkin. Toisaalta runkolinjasto tarkoittaa sitä, että matkustaminen ylipäätään onnistuu yhä useammin ja yhä tiheämmin. Polkua voi kulkea pyörätuolilla avustettuna tai lastenvaunujen kanssa.

Uudet runkolinjat 500 ja 510 aloittavat 12.8.2019

500 reitti

Samoilla linjoilla voi vaihtaa myös idän suuntaan Kampin metroaseman kohdalla. Kirkolta lähtee myös polku Pielpavuonoon, jonne matkaa on 3 km. Ei talvikunnossapitoa, reitti ei sovellu talvikäyttöön. Ne korvaavat nykyiset bussilinjat 58 ja 551. Mittakaava- ja tulostekokovaihtoehtoja on useita. Käännytään oikealle Lihapyörteelle johtavalle tielle, risteyksestä on matkaa pysäköintipaikalle 1,7 km. Karttapaikan esikatseluikkunasta voit tarkistaa, miltä tuloste näyttää eri tietosisältöjen osalta.

Gumball 500€

500 reitti

Liikennöinti Linjan reitti kulkee Rastilasta , , , , ja kautta Myyrmäkeen. Liian tiheästi sijaitsevat pysäkit lisäävät sekä linjojen matka-aikaa, että ajoaikavaihtelua. Itään ja Espooseen suoraan Paciuksenkaaren pysäkiltä pääsee 12. Aiemmin bussi ajoi Rastilan metroasemalle asti. Huosilammella voit kalastaa esteettömiltä laitureilta, tutustua pitkospuilta suoluontoon ja nauttia Hossan rauhasta suurella laavulla ja tulentekopaikoilla. Tunnelin kustannuksissa säästettiin rakentamalla se yksiputkiseksi. Ajo-ohje: Ajetaan Jatkonsalmentietä luontokeskuksen ohi 3,3 km ja käännytään oikealle erkanevalle Pistonlehdontielle.