Jul i blodfjell 2 anmeldelse. «Jul i Blodfjell» 2020-02-04

«Jul i Blodfjell 2»: Morsommere julekrim denne gangen

jul i blodfjell 2 anmeldelse

Save When will be Jul i Blodfjell next episode air date? Vi har nulltoleranse for trakassering eller trusler, men det opplever jeg på ingen måte at dette er, sier Asker. Serien er spilt inn på det nedlagte psykiatriske sykehuset Dikemark i Asker og har premiere 1. «Sesong to av «Jul i Blodfjell» byr på mer av alt som gjorde sesong én til en morsom førjulsnøtt: Artige parodier, fiffige popkulturelle referanser, korny humor og et ganske spennende mysterium», skriver Gry Cecilie Rustad for. Her fra en teaterlansering i 2017. I rollene finner man kjente skuespillere som Fridtjov Såheim, Ine Jansen, Trond Fausa Aurvåg, Atle Antonsen, Lene Kongsvik Johansen, Jon Øigarden, Jakob Schøyen Andersen og Kevin Vågenes.

Jul i Blodfjell

jul i blodfjell 2 anmeldelse

Rikinger Sofie Juul, arvingen til Juul-familiens juleimperium, har vært forsvunnet siden julaften 1999. Han liker ikke byfolk, eller som han sier «storkarer, som kjører trikk, bankkort, har lisser i skoa og greier». Anmeldelsene av den nye sesongen har vært usedvanlig delte. Serien føyer seg inn i en norsk jule-tv-tradisjon hvis største og mest folkekjære hits er «The Julekalender» og «Nissene på låven», men skiller seg samtidig fra disse i kraft av å være mindre av en parodi enn en pastisj. Det er tydelig at lærerik julekalender slår an hos de yngre.

Jul i Blodfjell Season 2 Air Dates & Countdown

jul i blodfjell 2 anmeldelse

Hun har forståelse for at det å få en såpass dårlig karakter kan oppleves tungt. Uansett — selv om en har tvillinger på rollelisten, så må en ikke leke The Shining. Det er derfor svært gledelig at «Jul i Blodfjell» er en mer enn godkjent julearving. Og så får vi en fin dash adventstemning mellom slagene også. Blodnissemusikalen deres er så mye verdt at noen går over lik for å få fatt i virksomheten.

Jul i Blodfjell S01 E01

jul i blodfjell 2 anmeldelse

Du kan lese mer om «Jul i Blodfjell 2» i. Niklas Baarli og Rikke Isaksen skal smake seg gjennom en ny drikk hver dag fram til julaften som en gjest tar med seg. I julekalenderen møter vi foreldreløse Selma som ønsker seg en egen familie. Og så skinner Kevin Vågenes ekstra godt i denne buketten og klarer igjen å gjøre det så gjenkjennelig at det røsker i både latter- og irritasjonsmuskelen. Her er det selvfølgelig mye personlig smak som spiller inn. Serien ble derfor anmeldt av en ekstern anmelder hos Dagbladet, og Pahle har ikke vært involvert i denne artikkelen.

Jul i Blodfjell 2

jul i blodfjell 2 anmeldelse

. Det gjorde derimot ikke Aftenpostens anmelder Ingrid Åbergsjord. Dagbladets tv-anmelder Christopher Pahle har vært med på å lage «Jul i Blodfjell». Ble sittende igjen som et spørsmålstegn her! Pose og sekk Om det virker rart å bruke såpass mye plass på plottet i en komiserie, er det fordi «Jul i Blodfjell» tar krimintrigen på langt større alvor enn hva et kjapt blikk på rollelista skulle tilsi. Også noen tvister underveis og når plottet blir avslørt så. Krimsjangeren er på den ene siden lavthengende klementiner å parodiere, da sjangeren i seg selv er så formularisk i plottstruktur og karakterstereotypier.

Jul i Blodfjell 2

jul i blodfjell 2 anmeldelse

Og et par av rollefigurene har signaturtrekk som er så slitte at de blir til gnagsår når de skal dominere en hel episode. Bak hver luke i kalenderen serveres et nytt drap. I den sammenligningen er ikke julekrimmen helt på samme nivå. Trond Fausa Aurvåg og Ine Jansen gjentar rollene sine fra 2017 som Svein Soot og Nanna Soot, som denne gangen må nøste opp i en 20 år gammel forsvinningssak. Oppgaven med å finne ut hvem som står bak drapene faller på danske Nanna Soot Ine Jansen , som arbeider med å spore opp tapte pakker for det danske postvesenet, og Svein Soot Trond Fausa Aurvåg som jobber i arkivet på politihuset i Oslo.

jul i blodfjell 2 anmeldelse

Arkivaren fra Oslo-politiet er tilbake på skjermen, nå med ufortjent rykte som landets beste privatetterforsker. Programdirektøren i Discovery er godt fornøyd med resultatet. Bildet til høyre er fra første sesong. Her er Atle Antonsen en konfliktsky og forsiktig far og musikalregissør, og viser at han kan mer enn å spille rabiat gubbe. Mediehuset Dagsavisen Sjefredaktør og adm. Kope-Svein får heldigvis hjelp av Nanna, dansk postvesens beste pakkesporer også i denne saken.

Jul i Blodfjell S01 E01

jul i blodfjell 2 anmeldelse

Her er også Espen Eckbo blant de kjente navnene som dukker opp i de første episodene, men ingen får stjele fokuset fra Svein, som ikke har lært noen ting siden sist, og i tide og utide tyr til favorittuttrykket «helvete! Men å forsvare seg med et angrep på anmelderen, synes jeg ikke sto seg godt, sier Skyrud Danielsen, som for øvrig liker de første episodene av «Jul i Blodfjell 2». De møter noen morsomme typer også, som Sveins karslige likemann Tobias Juul, en bygdas mann tatt rett ut av Senterpartiets politiske retorikkmaskin. Nissene må ved hjelp av et menneske finne en magisk pakt som ble opprettet mellom en nisse Saia og et menneske Grundtvig for over 200 år siden. Men til tross for noen herlig typete typer så er ikke alle hotellgjestene like godt skrudd sammen. Det starter med en knallgod pilotepisode som sprudler av artige ideer og overspilte rollefigurer, og som krydres av litt deilig dansk stjerneskinn. Rundt 07:00 på morgenen og 18:00 på kvelden.