Kiwi spjelkavik. Geitnausa 2019-11-17

kiwi spjelkavik

FÞlg mot Bigtonhytta, og gÄ forbi hytta langs vannet. Ta av til hÞyre nÄr du ser skilt mot turheisa, og deretter til venstre i neste kryss. En rundtur vil ta cirka 3 timer, og man tilbakelegger 10 km. Du kan ogsÄ ta til venstre pÄ traktorveien, og fÞlge denne et kort stykke opp, fÞr du tar en sidevei til hÞyre, og ender opp litt lenger oppe i bakken. Avhengig av hvilken retning du kommer fra, sÄ skal du kunne se skilt mot Barnas Lekeland, Turheis eller Stadion. Turen fra turheisa kan ogsÄ godt kombineres med en tur til Geitnausa, og retur via en annen sti. Den mest markerte stien vil gÄ skrÄtt oppover til hÞyre, mens den andre gÄr skrÄtt ned til venstre videre langs myra.

kiwi spjelkavik

Litt lenger borti veien, kjÞr skrÄtt opp til hÞyre. Graderes som middels pÄ grunn av hÞydemeter. FÞlg ruten ned igjen til starten av turheisa. Dette utgjÞr ikke noen stor avstand opp. En rundtur vil ta cirka 3 timer, og man tilbakelegger 10 km.

kiwi spjelkavik

Ønsker du Ä gÄ videre mot Geitnausa, fÞlg stien Þstover, og fÞlg skilt mot Bigtonhytta. Videre vi du komme til et stort myromrÄde, hvor stien ligger pÄ den hÞyre siden. . Her starter man rett pÄ oppoverbakke, fÞr det blir jevnere over skogen. Ved hytta, fÞlg skiltet sti videre mot Geitnausa. Komme deg dit KjÞr til Spjelkavik, og nÄr du er inne ved Kiwi, sÄ ta av i krysset pÄ motsatt side innover Vasstrandvegen. Denne du fÞlge helt til den ender i et myromrÄde, hvor du gÄr videre fremover i retning Bigtonhytta.

kiwi spjelkavik

Du vil her finne en markert sti som gÄr brattere oppover i skogen. Avhengig av hvilken retning du kommer fra, sÄ skal du kunne se skilt mot Barnas Lekeland, Turheis eller Stadion. Ved et lite stikryss hvor det stÄr Bigtonhytta i to retninger, gÄ rett frem over langs hovedstien, og fÞlg deretter videre helt til topps. Stien ender opp i et nytt kryss hvor det er skiltet mot HÞgkubben. Kan vÊre gjÞrmete en god del av turen. Andre ruter til HÞgkubben gÄr fra , og SkÄthaugen. Komme deg dit KjÞr til Spjelkavik, og nÄr du er inne ved Kiwi, sÄ ta av i krysset pÄ motsatt side innover Vasstrandvegen.

kiwi spjelkavik

Turbeskrivelse til HĂžgkubben 450 fra turheisa i Spjelkavik, Ålesund kommune. Like etter, nĂ„r stien igjen deler seg i to, ta stien som svinger svakt mot hĂžyre, opp mot et lite Ă„pent myromrĂ„de. Ved retur, gĂ„ tilbake til det siste skiltet du passerte pĂ„ stien, og fĂžlg stien mot vest som gĂ„r ned mellom haugene. Jevn stigning etter dette og fine stier. Ta av til hĂžyre nĂ„r du ser skilt mot turheisa, og deretter til venstre i neste kryss. GĂ„r litt opp og ned over hauger. Etter et stykke vil du kommer til et kryss med skilt som viser vei til Geitnausa.

kiwi spjelkavik

Stien videre mot HÞgkubben starter Þst for turheisa. Turen kan godt kombineres med en tur innom , fÞr man gÄ ned igjen turheisa. Du kan nÄ ogsÄ se toppen. Velg den svakeste stien ned til venstre se bilde. NÄr du nÊrmer deg enden av myra, sÄ vil stien dele seg i to igjen. Turbeskrivelse til Geitnausa 456 fra turheisa i Spjelkavik. Turen Fra parkeringsplassen er det bare Ä gÄ rett frem og oppover bakken.

Geitnausa

kiwi spjelkavik

Litt lenger borti veien, kjĂžr skrĂ„tt opp til hĂžyre. En topp med utsikt ned mot Brusdalsvannet og utover Ålesund. Turen Fra parkeringsplassen og bunnen av skibakken, gĂ„ opp og til venstre pĂ„ grusveien. Bakken gĂ„r helt opp til toppen av turheisa pĂ„ 300 meter hĂžyde. .